۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
تعداد بازدید: ۹۸۷۹۰
فرمانده سنتکام خطاب به کمیته خدمات نیروهای مسلح سنا گفت که ایران با حمایت نظامی خود از حماس در غزه و انصارالله در یمن، خاورمیانه را وارد مجموعه‌ای از بحران‌ها کرده است.
کد خبر: ۷۸۰۴

تغییر همیشگی خاورمیانه با ایران هسته‌ای

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ مایکل کوریلا فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) با تکرار برخی ادعاها علیه ماهیت برنامه‌ هسته‌ای ایران، گفت که در صورت تبدیل شدن این کشور به یک قدرت هسته‌ای، خاورمیانه برای همیشه تغییر خواهد کرد. 

فرمانده سنتکام خطاب به کمیته خدمات نیروهای مسلح سنا گفت که ایران با حمایت نظامی خود از حماس در غزه و انصارالله در یمن، خاورمیانه را وارد مجموعه‌ای از بحران‌ها کرده است.

کوریلا افزود که کلید بازدارندگی این است که ایران متوجه شود رفتارهای این کشور بدون عواقب نخواهد ماند. وی در عین حال گفت که «بازدارندگی موقتی است».

فرمانده سنتکام همچنین مدعی شد که امروز خاورمیانه دربی‌ثبات‌ترین وضعیت خود طی ۵۰ سال اخیر است.

وی با تکرار برخی ادعاها درباره سیاست‌های منطقه‌ای ایران، گفت که این کشور به رغم حمایت از شبه‌نظامیان، به دنبال جنگ با آمریکا نیست.

این فرمانده آمریکایی گفت اکنون اوضاع خاورمیانه مانند سال گذشته نیست و وقایع 7 اکتبر نه تنها اسرائیل و غزه را برای همیشه تغییر داد، بلکه شرایطی برای بازیگران بدخواه ایجاد کرد تا بذر بی ثباتی را در سراسر منطقه و فراتر از آن بکارند.

به گفته کوریلا، "ایران از آنچه آنها به عنوان فرصتی که تنها یک بار در طی یک نسل بروز می یابد، برای تغییر شکل خاورمیانه به نفع خود استفاده کرد. ایران ده‌ها سال برای محاصره راهبردی منطقه با نیروهای نیابتی خود تلاش کرده است و در 6 ماه گذشته شاهد عملیاتی شدن تمامی نیروهای نیابتی در شبکه تهدید ایران در عراق، سوریه، لبنان، غزه، کرانه باختری و یمن بوده‌ایم."

وی همچنین گفت: ایران می داند که اگر کشورهای منطقه به گسترش همگرایی با یکدیگر و تعمیق مشارکت خود با ایالات متحده ادامه دهند، چشم انداز ده ساله خود تحقق نخواهد یافت.

تغییر همیشگی خاورمیانه با ایران هسته‌ای| سنتکام برای تامین انرژی و تجارت جهانی حیاتی و ضروری است!

 

این فرمانده آمریکایی سپس مدعی شد که شبکه گسترده نیروهای نیابتی ایران مجهز به تسلیحات پیشرفته است و برخی از حیاتی ترین مناطق جهان را با پیامدهای جهانی و آمریکایی تهدید می کند.

وی افزود که حملات "حوثی ها" به کشتیرانی بین المللی و حملات شبه نظامیان همسو با ایران به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه نتیجه مستقیم تهدید ایران است که به تدریج در حال گسترش است.

کوریلا به سنا گفت که منطقه سنتکام (خاورمیانه و شمال آفریقا) برای تامین انرژی و تجارت جهانی حیاتی و ضروری است.

وی گفت: "سنتکام عمق راهبردی برای دفاع ما از میهن را فراهم می‌کند و اگر این فضا را به ایران، تروریسم و چین واگذار کنیم، امنیت و رفاه آمریکایی‌ها در خطر خواهد بود."

برچسب ها: آمریکا فرمانده سنتکام ایران انرژی هسته ای خاورمیانه بین المللی
ارسال نظر
آخرین اخبار